תאורת רחוב סולארית

תאורת רחוב סולארית

זה לא סוד שהעולם נמצא במשבר אנרגיה שמשפיע עליו בכמה חזיתות. התדלדלות מקורות זמינים של 'דלקי מאובנים' (נפט, פחם וגז טבעי) גורמים למחירי החשמל להאמיר מעשור לעשור, והפליטות המזהמות, שהן תולדה של ייצור חשמל באמצעות דלקים אלו, תורמות ל'אפקט החממה' ולהתחממות הגלובלית. כך שבראשית העשור השני של המאה ה-21 שם המשחק הוא התייעלות אנרגטית ומעבר למקורות אנרגיה ירוקה ומתחדשת.

יצירת קשר עם חברת גל אור פתרונות תאורה סולארים – לחצו כאן

משאב אנרגיה עצום וחינמי

מבין מקורות האנרגיה המתחדשת, אין ספק שהשמש היא מקור האנרגיה המשמעותי והעוצמתי מכולם. הרעיון של לרתום את אנרגיית השמש כתחליף לאנרגיה חשמלית אינו חדש. מדינת ישראל שנהנית מלמעלה מ-300 ימי שמש בשנה היא אפילו חלוצה עולמית בהקשר הזה. המתקן המשמעותי הראשון שניצל את אנרגיית השמש ושעד היום נמצא בשימוש רחב בכל העולם הוא דוד השמש, שהומצא ופותח בישראל כבר במהלך שנות החמישים של המאה הקודמת.

זה לקח כמה עשורים, אך לקראת סוף המילניום הקודם כבר נכנסו לשימוש לוחות סולאריים שיודעים לבצע התמרה של אנרגיית שמש לחשמל והיום יש כבר לא מעט חוות סולאריות שמפתחות חשמל. הטכנולוגיה של הקולטים הסולאריים כל הזמן מתפתחת והיום יש מערכות סולאריות אוטונומיות שכוללת פאנל סולארי שמספק חשמל באופן עצמי למערכת, והדוגמה הטובה ביותר הן מערכות תאורה.

פתרון מהיר, ידידותי לסביבה שחוסך עבודות תשתית

לזה צריך להוסיף את העובדה שבעידן הנוכחי הרבה פוליטיקאים ורשויות מחויבים לערכי הקיימות ואימוץ מערכות כאלה מאפשר להם לפעול למען הסביבה באופן קל ופשוט (שכאמור, גם חוסך להם הוצאות).

כאן שווה להתעכב על עוד יתרון עצום של מערכות תאורת רחוב סולאריות – ניתן להקים אותן בלי צורך להישען על תשתית חשמל קיימת. לכן מדובר בפתרון נהדר עבור דרכים בינעירוניות או יישובים חדשים (ואפילו שכונות חדשות) או מבודדים בהם אין תשתית חשמל מפותחת.

פוסטים אחרונים

הצג הכל

×